پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وضعیت کنونی سد‌های مشهد | آیا مشهد همچنان تابستان گرمی خواهد داشت؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۲۰۳۷۲
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
  • ۲
وضعیت کنونی سد‌های مشهد | آیا مشهد همچنان تابستان گرمی خواهد داشت؟ (۱۸ فروردین ۱۴۰۳)
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارندگی در فصل بهار معمولا مدت زمانش کم است و با شدت زیاد اتفاق می‌افتد که این شدت زیاد موجب روان‌آب می‌شود که تاثیر زیادی در ورودی آب به سد‌ها دارد.

حسین اسماعلیان در گفت وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بارندگی‌های مشهد و سد‌ها تصریح کرد: متاسفانه تا الان وضعیت بارندگی مشهد خوب نبوده است. نباید بارندگی‌ها را با سال قبل مقایسه کنیم. سال قبل وضعیت بدی در میزان بارش‌ها داشتیم. اکنون هم کل بارندگی‌هایی که داشتیم چیزی حدود ۱۲ میلی متر بوده که این میزان بارندگی نشان‌دهنده ۳۵ درصد کاهش بارندگی نسبت به دوره بلند مدت بوده است.

وی افزود: همچنین بارندگی‌های اخیر اتفاقی را در سد‌ها رقم نزده است. هرچند باید از این میزان بارندگی‌ها خوشحال باشیم. چند بارندگی که در اسفندماه اتفاق افتاد این تصور را به وجود آورد که کمبود آب در مشهد را جبران کرده است. اما در واقع به هیچ وجه جبران نشده است و  مشهد در  وضعیت مناسبی نیست و حجم آبی به سد‌های این شهر وارد نشده است.

وی تاکید کرد: حتما بحث مدیریت مصرف آب از سوی مردم و ایجاد پروژه جدید از سوی ما باید در دستور کار قرار گیرد تا در تابستان دچار مشکل نشویم. پروژه‌های ما از سال گذشته شروع شده است. ما در حوزه توزیع آب وظیفه داریم و تامین آب وظیفه شرکت آب منطقه‌ای استان است. اما در عین حال پروژه تامین شده است. این پروژه‌ها باید اجرایی شود.

مدیر آبفای مشهد در پاسخ به این سوال که کدام یک از سد‌ها بیشترین اورده را از بارندگی‌های اخیر داشته گفت: سد دوستی کل آورده‌ای که از این میزان بارندگی‌ها داشته چیزی حدود یک درصد است که عدد قابل توجهی هم نیست. عملا هیچ سیلابی را به سه سد طرق، ارداک و کارده نداشتیم.

اسماعیلیان در خصوص پیش‌بینی میزان بارندگی‌ها یادآور شد: بیشترین بارندگی‌های ما در فصل پاییز و زمستان انجام می‌شود که بیشتر به صورت برف است. برف در اقلیم ما معمولا به تغذیه سفره‌های زیر زمینی کمک می‌کند. مسلما سیلاب و روان‌آب در نتیجه بارندگی‌های شدید اتفاق می‌افتد که این اتفاق تا الان نیفتاده است. بارندگی‌هایی که در شش ماه اول سال آبی ایجاد می‌شود با شدت کم و زمان زیاد است که عملا تولید روان آب ندارد.

وی افزود: بارندگی‌های فصل بهار با زمان کم ولی با شدت زیاد اتفاق می‌افتد که این شدت زیاد موجب روان آب می‌شود؛ این روان آب تاثیر زیادی در ورود آب به سد‌ها دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
1
با سلام
به نظر اینجانب مدیریت شما در بخش باغ ویلاها و کشاورزانی که آب از سهمیه شان بیشتر مصرف میکنند ضعیف است.
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۹
0
0
چرا به این همه ویلاهایی که در اقلیم خشک اطراف مشهد ساخته می شود برق و گاز می دهید تا مصزف ابرا جند برابر و فقط جند روز در سال ان استفاده می شود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->